Zapiekanka ryżowo-jabłkowa

Ogólnie nie lubię tej zapiekanki ale moje Maciejkowe Chłopaki ją uwielbiają. Przepis na tę dostałam od mojej mamy i przyznam, że i mi posmakował. Zdjęcie zrobiłam tylko przed pokrojeniem, ponieważ po pokrojeniu nie trzyma się w jednym kawałku, ponieważ ryż zostaje dość sypki i nie wygląda reprezentacyjnie, ale smakuje WYŚMIENICIE!




Zapiekanka ryżowo-jabłkowa

Składniki:
  • 2 torebki ryżu
  • 6 dużych jabłek
  • 3/4 szkl. syropu daktylowego
  • 1 laska wanilii
  • 3 jajka
Ugotuj według przepisu ryż, jabłka obierz ze skórki i zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Posyp je cukrem wanilinowym i zwykłym cukrem wg uznania na 15 min by puściły sok. Po tym czasie odciśnij sok i wypij go jeśli masz ochotę. Mikserem utrzyj jajka z cukrem(te 3/4 szkl.) tak by masa zostawała na łyżce a nie spływała z niej (tak o 15 min.)

Ryż przełóż z jabłkami w takiej kolejności: ryż - jabłka - ryż i polej powstałą masą jajeczną. Piecz ok 25 min w temp 180 stopni.

Ja spróbowałam trochę ale większość zostawiłam moim chłopakom. Zniknęła do wieczora.

1 komentarz:

Pomysły na prezenty dla dzieci 12-24 miesięcy

Święta zbliżają się wielkimi krokami, zaczyna się odwieczny problem każdego rodzica. " Co kupić dziecku w prezencie?" Dziec...