OLINKOWE BLW



ŚNIADANIE
9.00
Jaglanka z bananem i rodzynkami


Składniki:
* 5 łyżek płatków jaglanych
* 1 banan
* 1 szklanka wody
* garść rodzynek niesiarkowanych

W garnuszku zagotowujemy wodę, płatki jaglane przepłukujemy pod bieżącą wodą a następnie przelewamy wrzątkiem (dodatkowym, nie tym z garnuszka :)). Tak przygotowane płatki jaglane wrzucamy do wrzątku i gotujemy ok. 5 minut cały czas mieszając aby się nie przypaliły. Banana miażdżymy widelcem i dodajemy do płatków. Rodzynki sparzamy wrzątkiem i dodajemy do jaglanki.

Smacznego!


OBIAD 
15.30
Spaghetti z pomidorów i czerwonej soczewicy
Składniki:
* 2 szklanki soczewicy czerwonej
* passata pomidorowa
* ząbek czosnku
* cebula
* po 1 łyżeczce przypraw (oregano, bazylia i słodka papryka)

Soczewicę gotujemy pod przykryciem w 4 szklankach wody około 20-25 minut na wolnym ogniu lub do momentu aż wchłonie całą wodę. Cebulkę kroimy drobno i przesmażamy do zarumienienia na oleju kokosowym. Do cebulki dodajemy sprasowany ząbek czosnku i jeszcze krótko przesmażamy (uwaga jeśli czosnek się za bardzo przysmaży, potrawa może być gorzka). Do cebulki i czosnku dodajemy passatę, przyprawy i ugotowaną soczewicę i blendujemy do momentu ulubionej konsystencji  i jeszcze około 10 minut dusimy.

Wychodzą 4 porcję (maluszek, jego 7 letni brat, rodzice )

Wersja dla starszych:
Paprykę słodką możemy zastąpić ostrą, można dodać także sól i pieprz.

Inspirowalam się przepisem z alaantkowego blw :-)

Mój mąż, sos, który został wziął na kanapki następnego dnia do pracy. Sama spróbowałam i uważam, że rzeczywiście smaczna pasta mogłaby być po dobrym zblendowaniu na gładko, taki wege paprykarz :)

Komentarze

Popularne posty