Szarlotka sypana


Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru kokosowego
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 dużych jabłek
  • cynamon
  • 140 g zamrożonego masła
Mąkę, cukier, kaszę i proszek przesiewamy, mieszamy i na 3 równe części. Jabłka obieramy i ścieramy  na tarce o dużych oczkach.
Tortownicę o średnicy 24 lub blaszkę do tarty wykładamy papierem do pieczenia (sam spód) a boki smarujemy masłem.
Na dno wysypujemy jedną część suchych składników, na nie rozkładamy połowę jabłek, które posypujemy cynamonem wg uznania. Następnie wysypujemy drugą część suchych składników i rozkładamy resztę jabłek. Na wierzch wysypujemy część suchych składników.
Masło ścieramy na tarce o dużych oczkach i równomiernie rozkładamy na wierzchu ciasta.
Pieczemy w temperaturze 180 st. około 60 minut.

Jeśli pieczemy w tortownicy to pod spód wkładamy większą blaszkę ponieważ sok z jabłek może wypłynąć dołem. Jak robiłam wcześniej tę szarlotkę w tortownicy niestety sok zalał mi piekarnik, przypalił się i był klops :D Tym razem piekłam w blaszce bez wyjmowanego spodu i nic nie wypłynęło :) 

Wersja dla starszych 

Podawać ciepłą z dodatkiem ulubionych lodów :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pomysły na prezenty dla dzieci 12-24 miesięcy

Święta zbliżają się wielkimi krokami, zaczyna się odwieczny problem każdego rodzica. " Co kupić dziecku w prezencie?" Dziec...