Ciasto marchewkowe

Przyjechała do mnie mama, z tej okazji upiekłam nam na podwieczorek, do kawy ciasto marchewkowe. Podała je moja forumowa koleżanka gdzieś dwa lata temu i piekę je do dzisiaj bo wspaniale smakuje a do tego szybko się je robi.



Ciasto

Składniki:
  • 4 jajka
  • 2 szkl. cukru
  • 2 szkl. mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 szkl. oleju
  • 2 szkl. utartej marchewki
  • dodatkowo wg uznania: orzechy, rodzynki, suszone morele

Wykonanie:
Jajka utrzeć z cukrem i powoli dodawać pozostałe składniki mieszając. Na końcu dodać 2 szkl. marchewki i pozostałe bakalie. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Foremkę średniej wielkości napełnić 3/4 objętości i piec ok 50 min, po tym czasie sprawdzić patyczkiem.

Polewa czekoladowa

Składniki:
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżek margaryny do pieczenia
  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki gorzkiego kakao

Wykonanie:
Włożyć wszystko do garnka i bardzo długo mieszać bo inaczej spłynie nam z ciasta.

Przepis na polewę mam od mamy. Nie posłuchałam jej, że trzeba długo mieszać i spłynęła mi z ciasta :)

Maciejkowy Bobas uwielbia to ciasto, potrafi zjeść po 2 kawałki, takie jak widać na zdjęciu.

2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie piekłam ciasta marchewkowego, ale ostatnio coraz więcej osób mi zachwala, więc chyba się skuszę. Tym bardziej, że widzę, iż jest bardzo proste do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń

Pomysły na prezenty dla dzieci 12-24 miesięcy

Święta zbliżają się wielkimi krokami, zaczyna się odwieczny problem każdego rodzica. " Co kupić dziecku w prezencie?" Dziec...