OLINKOWE MUST HAVE

JEDZENIE
  • kasza (manna, jęczmienna, pęczak, jaglana orkiszowa, bulgur, gryczana niepalona tzw. biała)
  • mąka (pszenna, orkiszowa, gryczana, kukurydziana, owsiana)
  • jajka (najlepiej swojskie 0 albo 1)
  • makarony (z pszenicy durum) na początek najlepsze są rurki i świderki, dobrze się je chwyta w rączkę, później jakieś małe gwiazdki, kolanka do zup.
  • warzywa; marchew, pietruszka (korzeń i natka), seler (korzeń i naciowy), pora, cebula, czosnek, papryka kolorowa, szczypior, kiełki)
  • owoce (najlepiej sezonowe albo mrożonki)
  • twaróg ( najlepiej tłusty, bez mleka w proszku, soli i innych dodatków)
  • jogurt (bez mleka w proszku, cukru)
  • masło (zawartość tłuszczu powyżej 80%)
  • mięso (kurczak z dobrego źródła, indyk, królik, jagnięcina, cielęcina)
  • olej (kokosowy rafinowany i nierafinowany, lniany, oliwa z oliwek, rzepakowy tłoczony na zimno)
  • syrop (daktylowy, klonowy)
  • karob dobry zamiennik kakao (a o wiele zdrowszy)
  • suszone owoce (morele, rodzynki, daktyle, żurawina, śliwki) BEZ SIARKI i innych konserwantów
  • pestki (słonecznika, dyni)
  • orzechy ( laskowe, ziemne, włoskie, nerkowce)
  • nasiona (chia, sezamu)
  • zboża ekspandowane (amarantus, gryka, jadła)
  • przyprawy (Podlaskie przyprawy do drobiu, zup itp. a także Piramidki Smaku z Lidla)
PRZEDMIOTY
  • blender
  • patelnia teflonowa lub inna nieprzywierająca
  • garnek do gotowania na parze lub przynajmniej nakładka na garnek
  • krzesło do karmienia z wygodną i zdejmowaną! tacką
  • 2 deski do krojenia (jedna do surowych mięs, druga do pozostałych)

Komentarze

Popularne posty