Pierogi z jabłkami XXL

Składniki:
* 1,5 szklanki mąki orkiszowej
* 1,5 szklanki mąki pszennej
* 20 g drożdży
* 2 jajka
* 1 łyżka cukru kokosowego
* 150 ml mleka
* 50 g masła
* 3 duże jabłka
* cynamon i syrop klonowy (opcjonalnie)
Do ciepłego mleka dodajemy 2 łyżki mąki, cukier kokosowy i pokruszone drożdże, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 minut aby drożdże ruszyły. Następnie dodajemy 1 jajko, roztopione, przestudzone masło i dokładnie wyrabiamy. Przykrywamy znowu ściereczką i odstawiamy na 30 min. w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy i wykrajany krążki (moje pierogi są XXL więc krążki zrobiłam miseczką z IKEA). Na każdy krążek kładziemy kilka cząstek jabłek, oprószamy cynamonem, składamy na pół i zlepiamy dokładnie brzegi. Odkładamy znowu na 15 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Wyrośnięte pierożki sparujeny roztrzepanym jajkiem, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 20 minut.
Z podanej ilości składników wyszło mi 8 wielkich pierogów.
Każdą porcję jabłek podałam 2 łyżeczkami syropu klonowego bo miałam kwaśne jabłka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pomysły na prezenty dla dzieci 12-24 miesięcy

Święta zbliżają się wielkimi krokami, zaczyna się odwieczny problem każdego rodzica. " Co kupić dziecku w prezencie?" Dziec...